(068) 687-80-72 (099) 190-23-30
(063) 528-78-41

Выезд из тени

Офіційні дилери автомобілів преміум-класу серйозно взялися за боротьбу з "сірим" імпортом. Але повністю "обілити" авторинок навряд чи вдасться: існування "сірих" дилерів - на руку автовиробникам.
Якщо заможні українці на чомусь і економлять, то точно не на особистих автомобілях. За найскромнішими оцінками тільки в 2006 р. багаті співвітчизники витратили на придбання "люксовых" авто більше за $1 млрд. Причому майже половина цієї суми осіла в кишенях так званих "сірих" продавців, які торгують імпортними машинами в обхід офіційних дилерських мереж.
Секрет популярності тіньових продавців простий: вони продають машини на $5-10 тис. дешевше, їх модельний ряд ширший, а новинки з'являються швидше, ніж в салонах офіційних представництв провідних світових виробників. І доки офіційні імпортери тільки планують презентацію нової моделі на автошоу, "сірі" торговці вже щосили завозять машину в країну.

Показова ситуація з автомобілями таких "люксовых" брендів, як Lexus і Infiniti(підрозділи Toyota і Nissan відповідно). Незважаючи на популярність в Україні, досі постачаннями цих авто в країну займалися виключно "сірі" дилери, тоді як офіційні салони відкриються тільки восени. Як повідомив Фокус президент "Ниссан Мотор Україна" Фумияки Имамура, за перші 5 місяців 2007 р. "підпільники" вже встигли продати українцям 198 одиниць Infiniti.

"Початок офіційних продажів відбудеться у вересні місяці поточного року одночасно з відкриттям першого концептуального центру Infiniti в Киеве", - сказав Фумияки Имамура.
Що стосується Lexus - він давно став брендом №1 в премиум-сегменте українського авторинку, переконаний генеральний менеджер по продажах "Тойота Україна" Роман Кузьмін. Тільки у минулому році "сірі" дилери продали понад 3100 машин цієї марки. В порівнянні з цим об'ємом плани продажів офіційного представництва доки скромні: лише близько 2000 автомобілів в 2008 р. "Білі" продажі Lexus в Україні почнуться осінню 2007 р. Зараз компанія вибирає дистриб'ютора в країні, а перший салон відкриється в новому бізнес-центрі "Вітрило".

У українському підрозділі Toyota не дають коментарів відносно пізньої появи офіційного представник­ства Lexus в країні. Але учасники ринку не виключають, що вичікувальна тактика Lexus пояснюється бажанням компанії прийти на підготовлений грунт - завдяки "сірим" дилерам при нульових витратах материнської компанії на просування бренду, Lexus отримав широку популярність у своєму сегменті.
Поки без офіційного представництва залишається ще один "японець" - бренд Acura північноамериканського підрозділу концерну Honda, що спеціалізується на випуску спортивних і представницьких автомобілів. Правда, офіційно Acura продається тільки в США.

Грають по-великому

Офіційні імпортери закордонної продукції украй невдоволені засиллям "сірих" дилерів і намагаються потіснити їх, продаючи затребувані ринком моделі, пропонуючи довгу гарантію і сервісний супровід. Ціна питання висока - адже з придбання автомобілів Україна займає шосте місце в Європі.
Проте їм доки не вдалося добитися відчутних успіхів. Частково провина в цьому лежить на. самих "білих" дилерах. Адже офіційні імпортери нерідко запізнюються з постачаннями нових моделей, віддаючи пріоритет Європі. Порожню нішу тут же заповнюють більше оперативні "сірі" дилери. Вони не пов'язані умовами виробників, які, трапляється, обмежують представлений в країні модельний ряд або комплектацію.

"За останні півроку "сірий" ринок виріс катастрофічно - майже удвічі. Особливо виразно це відбувалося під час безвладдя, політичної кризи", - розповів Фокусу президент компанії "Дженерал Моторс Україна", віце-президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів(ВААИД) Станіслав Щербина. За його оцінками, за останні 7-8 міс. "сірий" імпорт виріс з 25о 40краинского ринку автомобілів.

За оцінками асоціації, з 1,5 млн. автомобілів, проданих в країні за 2006 р., від 200 до 400 тис. було імпортовано за нелегальними схемами. "Найцікавіше, що на дешеві автомобілі "сірі" дилери не реагують. Ніхто не завозить, скажімо, машини марок Peugeot або Renault", - підкреслює Станіслав Щербина. Займатися такими авто немає ніякого сенсу, оскільки ціна на них сформована, так що нічого не заробиш, пояснює він.
Проте окремим компаніям вдається помалу витісняти "сірих" конкурентів з ринку. "Якщо в 2006 р. ми контролювали 46ынка Toyota на Україні, то за 5 місяців 2007-го вже 52, - говорить Роман Кузьмін з компанії "Тойота Україна".

Як вони це роблять

Але відвойовувати заповітні відсотки Роману і його колегам непросто. Адже "сірі" торговці віддають перевагу саме автомобілям з Японії. Річ у тому, що велика кількість привезених з Країни висхідного сонця машин скупчуються в європейських портах. Великі відстані транспортування і тривалі терміни зберігання призводять до того, що частина машин втрачає первинний вид, отримує "косметичні" ушкодження. Завдяки цьому перекупники можуть скуповувати такі авто дешево з тим, щоб перепродати їх "сірим" дилерам.
Брокери з країн СНД активно діють у більшості європейських портів митного зберігання, де концентруються нові автомобілі.

З українських портів основний канал транспортування "сірих" автомобілів - Одеса. За інформацією ВААИД, офіційні представництва, як правило, найбільших світових виробників завозять машини на вантажівках з Європи. Адже в одеському порту немає міжнародного терміналу для ввезення автомобілів.

Але для "трудівників тіні" це не перешкода. При перетині кордону вони знімають з автомобілів фари і бампер, завдяки чому машини проходять митницю як розукомплектовані. Митний кодекс при цьому не порушується. "Проте виникає питання, яким чином такі автомобілі проходять сертифікацію, яка є обов'язковою процедурою при розмитненні", - ставить питання Станіслав Щербина.
Крім того, згідно із законом при проходженні сертифікації треба надати протоколи випробувань, підтверджені європейськими сертифікаційними центрами. "Такі речі можуть бути тільки у офіційних дилерів", - підкреслює президент "Дженерал Моторс Україна".

Тому автодилери переконані, що без участі чиновників справа не обходиться. Більше того, за допомогою матеріального стимулювання можновладців, "сірі" дилери економлять свій час - і в цьому ще одно їх конкурентна перевага перед офіційними гравцями. За словами Станіслава Щербини, якщо офіційний дилер на сертифікацію автомобіля витрачає від трьох до п'яти днів, то "сірий" - від 20 хвилин до години. "Прийшов, заніс, вийшов - і поїхав. Все вирішується фінансово"! - нарікає віце-президент ВААИД.
1 Предложение от магазина: купить электроматрас в запорожье.

1 Электроматрас (электропростынь) и Мобильный теплый пол: где в туле купить электропростынь.

1
Написать отзыв
Ваша оценка
Ваш комментарий будет опубликован после модерации администратором
Фильтр
Найдено 5 
Подтвердите
Для того, что бы добавить товар в список желаний, Вам нужно