(068) 687-80-72 (099) 190-23-30
(063) 528-78-41

Труба не накормит

За підрахунками Нацбанку, в першому кварталі 2007 р. сальдо зовнішньої торгівлі послугами скоротилося до $154 млн, тоді як за підсумками перших трьох місяців минулого року воно склало $219 млн. Цю тенденцію підтверджує і Держкомстат: в січні-березні цього року доля послуг в структурі зовнішніх постачань зменшилася в порівнянні з відповідним періодом минулого року з 17,8 до 14,4. Виной всьому стала тепла зима, із-за якої впали об'єми транзитних поставок газу в Європу.
У загальному об'ємі експорту послуг транзиту енергоносіїв припадає на частку 53А тому зниження їх прокачування тут же відбивається на показниках зовнішньоторговельного балансу. Якщо в перші три місяці минулого року Україна заробила на транзит $695 млн, то в першому кварталі нинішнього - тільки $535 млн. "Обнародувані дані ще раз доводять, що Україні слід активніше розвивати інші напрями постачань послуг : адже транзит енергоносіїв, окрім сезонних коливань, має ще ряд інших обмежень.

Стримуючим чинником зростання є відсутність можливості для маневру. Ми отримуємо енергоносії з Росії і можемо транспортувати їх лише в одному напрямі", - говорить директор по науковій роботі Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Вероніка Мовчан.
На сьогодні порівнятися по ліквідності з транзитом енергоносіїв можуть тільки грузо- і пасажирські перевезення. Їх загальний об'єм в першому кварталі поточного року склав біля 40т усього експорту послуг. І з початку року транспортна сфера демонструє приріст. У морському транспорті збільшення експорту послуг склало майже 7 порівнянні з першим кварталом минулого року, в авіатранспорті - 16,4на залізниці - 41Однако, на думку експертів, такі темпи не можуть зберігатися довго.
"У нас є всього один аэропорт-хаб, який може використовуватися для проміжної посадки міжнародних пасажирських рейсів, - "Бориспіль", і його ресурси зараз використовуються на межі.
Відповідно без розширення технічної бази подальше зростання неможливе", - пояснили в Державній авіаційній адміністрації. Далека від бажаної і ситуація у сфері автоперевезень. "Усі без виключення міжнародні транспортні коридори, що проходять через територію України, не відповідають міжнародним стандартам, оскільки йдуть через населені пункти", - пояснили в Державній службі автомобільних доріг.

"Єдина можливість зберегти нинішні темпи міжнародних перевезень - розвивати транспортну інфраструктуру. При цьому особливу увагу слід звернути на розвиток автомобільної мережі, оскільки якісні зміни в цій галузі здійснити найпростіше. Основною перешкодою для реконструкції мережі автодоріг є пропуски в нашому законодавстві.
Очевидно, що за рахунок держбюджету або бюджетів територіальних громад реконструювати транспортні шляхи зараз нереально, тому без ухвалення закону про концесію на автомобільних дорогах просунутися в цьому напрямі неможливо", - відмічає експерт Міжнародного центру перспективних досліджень Катерина Малюгина. Великі плани на концесійне законодавство покладають в Кабінеті Міністрів.

За словами міністра транспорту Миколи Рудьковского, тільки на реконструкцію основних транспортних об'єктів до Евро- 2012 знадобиться біля $25 млрд. Ці гроші підуть на будівництво автобана Захід-схід - Львів-Вінниця-Киев-Донецьк, окружної дороги навколо Киева, реконструкцію аеропортів в Киеве, Киеве, Донецьку, Львові і Одесі. Дві третини цієї суми в Міністерстві транспорту збираються притягнути від зовнішніх інвесторів на умовах концесії.
Окрім поліпшення транзитного потенціалу, розвиток комунікацій, поза сумнівом, допоможе притягнути в Україну іноземний виробничий капітал. "Розвинена інфраструктура здатна притягнути в країну значно більше інвесторів, чим які-небудь податкові поблажки і спеціальні режими фінансування", - запевняє регіональний представник консалтингової компанії Oxford Business Group Паулис Кунцинас. Усі інші сфери послуг доки взагалі не здатні змагатися по об'ємах з транспортниками.

Приміром, найдинамічніше з експортних напрямів України - IT- технології - доки дають біля 1,6т загального об'єму експорту. І, за оцінками самих учасників ринку, така ситуація навряд чи зміниться найближчими роками.

"Обмежень для зростання у нас немає, але українські компанії доки не готові до серйозної боротьби за великих іноземних клієнтів. Об'єм обігових коштів у них в рази менше, ніж у наших західних конкурентів, і ми не можемо дозволити собі, приміром, участь в тендерах на обслуговування великих іноземних компаній, таких як France Telecom. Велика частина вітчизняних IT- компаній фактично є субпідрядниками іноземців і прямих виходів на клієнтів у них немає", - пояснив директор компанії Futurevision Юрій Рощенко.
1 Предложение от магазина: электрообогреватель настенный эколюкс в симферополе и трио.

1 Электроматрас (электропростынь) и Мобильный теплый пол: купить электропростынь на ленинском проспекте.

1 Электроматрас (электропростынь) и Мобильный теплый пол: технологии 21 века тёплый мобильный пол.
Написать отзыв
Ваша оценка
Ваш комментарий будет опубликован после модерации администратором
Фильтр
Найдено 5 
Подтвердите
Для того, что бы добавить товар в список желаний, Вам нужно