(068) 687-80-72 (099) 190-23-30
(063) 528-78-41

Дорожная война

Ще у кінці 20-х років минулого століття Ильф і Петров написали, що пішоходів потрібно любити, оскільки все у цьому світі створено їх руками. У тому числі і автомобілі. Більше того, будь-який водій, виходячи з машини, тут же стає пішоходом.
Усе це так. Але, дивлячись на те, що твориться на вулицях наших міст, мимоволі приходиш до думки, що йде неоголошена, але дуже жорстока війна між водіями і пішоходами. Причому з обох боків з однаковим озлобленням. Пішоходи частенько переходять вулицю не там, де належить, а там, де їм зручніше. Водії реагують на "зебру", якщо поруч немає світлофора, виключно відповідно до своєї совісті.

Хоча в Правилах дорожнього руху ясно написано, що на нерегульованому пішохідному переході, позначеному поперечними білими смугами("зеброю"), водії транспортних засобів зобов'язані надавати переважне право проходу пішоходам.

Автор, приїхавши з відпустки з-за кордону, в перший же день на батьківщині трохи не угодил під колеса автомобіля на "зебрі" біля Центрального рибного магазину. Водій просто пролітав через перехід, навіть не помітивши пішохода. Набагато гірше вийшло в Киеве, де черговий мальчик-"мажор", навіть бачачи ті, що зупинилися перед переходом два(!) ряди автомобілів, "проскакуючи" по третій смузі, задавив пенсіонера, що на смерть переходив вулицю.

Є і ще один нюанс. У Киеве приблизно рік з гаком назад ввели таке нововведення. Для того, щоб менше створювалися пробки на вулицях, на деяких особливо напружених і проблематичних перехрестях водіям дозволили повертати праворуч на червоний сигнал світлофора, пропустивши, природно, транспорт, що рухається на зелений сигнал, і пішоходів, що переходять вулицю перед цими автомобілями. І якщо транспортний потік водії пропускають, то пішоходам вони їдуть практично по ногах, примушуючи їх буквально протискуватися між машинами.
Чи ще варіант: перехрестя, на яких вдень утворюються регулярні пробки. Там водії намагаються усіма правдами і неправдами увійти до потоку, щоб проїхати в пробці хоч на пару зайвих метрів. Про пішоходів, природно, не замислюються у цей момент. А якщо і замислюються, то тільки для того, щоб не придавити їх автомобілем.
Говорити про те, що маршрутчики висаджують пасажирів з якого завгодно ряду, вже набридло. До речі, був свідком одного такого курйозного випадку. На перехресті біля готелю "Україна" водій маршрутки висаджував пасажирку з другого ряду. А в цей час таксист на "Славуті" намагався по правому ряду протиснутися ближче до світлофора. Ні, для пасажирки, слава богу, все обійшлося благополучно. Вона, зрозуміло, не дивлячись, відкрила двері "Спринтера" і... знесла нею ліве зовнішнє дзеркало "Славути". Обидва водії в крик, звинувачують один одного.
А чого звинувачувати-то - обоє винні. Так що одному доведеться за свій рахунок фарбувати подрані двері, другому - купувати нове дзеркало.

Ще страшніше стає з настанням вечора, коли вулиці пустіють, і на них на "покатушки" виїжджають місцеві "байкеры". Тут вже пішоходам стає зовсім не до сміху. Так, наприклад, днями в половині десятого вечора мотоцикліст на перехресті Карла Маркса - Леніна на "зебрі" збив 65-річну жінку, що переходила на зелене світло. Постраждала отримала відкритий перелом гомілки.
Пішоходи також не святі. І самі під колеса машин лізуть, і п'яні ходять. Щоб не бути голослівними, звернемося до статистики ДАІ за перше півріччя. У нашій області за порушення ПДД пішоходами складені 1668 протоколів. З їх вини сталося 285 дорожньо-транспортних подій, в яких 34 людини загинули і 266 отримали травми. У тому числі з вини дітей, що перебігали вулицю перед транспортом, що близько йде, сталися 42 аварії, в яких були травмовані 42 дитина.
З вини нетверезих пішоходів сталося 47 ДТП, в результаті яких 1 людина загинула і 48 опинилися в лікарні. Всього ж за півроку було здійснено 851 наїзд на пішоходів. 98 випадків завершилися загибеллю потерпілих, 833 людини виявилися травмовані. З вини водіїв здійснені 566 наїздів на пішоходів, при яких 64 людини загинули і 567, - отримали травми. Зрозуміло, що за один день ментальність поміняти неможливо. І завтра усі водії і пішоходи взаємно ввічливими не стануть.
Але якщо нічого не робити, то статистика тільки погіршуватиметься, адже кількість транспорту зростає щодня.

Що робити в цій ситуації? По-перше, повернути інспекторам ДАІ право якщо не стягувати штрафи на місці, то, принаймні, виписувати квитанції на оплату штрафу в триденний термін, як це робиться в Євросоюзі. А потім, якщо водій не згоден, він може звертатися до суду. По-друге, посилити самі штрафи. Не 17 грн за ненадання пішоходові права на "зебрі", а солідніше. У ЄС це порушення "коштує" 100 "баксів" в еквіваленті.

А перед проблемними перехрестями укласти "лежачих поліцейських"(що теж практикується в ЄС), які примушуватимуть водіїв максимально скидати швидкість, щоб не розбити підвіску свого автомобіля.
Думається, що якщо таке зробити, то водії і пішоходи до цього звикнуть дуже швидко. Адже звикли ж ми викидати пластикові баклажки і склотару в окремі контейнери.
1 Предложение от магазина: купить электропростынь в одессе.

1 Электроматрас (электропростынь) и Мобильный теплый пол: купить пленочьный электронагреватель в новой каховке.

1
Написать отзыв
Ваша оценка
Ваш комментарий будет опубликован после модерации администратором
Фильтр
Найдено 5 
Подтвердите
Для того, что бы добавить товар в список желаний, Вам нужно